SDP ajoi autoharrastajien yli
Juuri vaalistartin ensi metreillä SDP ajoi autoharrastajat pois kannattajakunnastaan. Ilmeisesti tarkoitus on kieltää jatkossa myös mopot ja moottoripyörät jos käyttövoimana on polttomoottori. Veneilijät sitten seuraavaksi?
SDP:n ilmasto-ohjelma kertoo paitsi puolueen arvoista, niin myös ohjelman laatijan ajattelemattomuudesta. Ilmasto-ohjelman mukaan SDP kieltäisi polttomoottoriautojen käytön henkilöliikenteessä "jollakin aikataululla".
Kosiskelun vihreiden liikkuvista äänestäjistä kuvaavinta populismia lienee kuitenkin tuo, että SDP sysää ohjelmassaan kieltämisen seuraavalle hallitukselle, eli mahdollisesti muille puolueille. Onko SDP jo luovuttanut?
En tiedä kuka tai kuinka tyhmä henkilö on palkattu SDP:n ilmastopopulismin laatijaksi, mutta esim. biokaasu on uusiutuva polttoaine eli sen poltto ei aiheuta hiilidioksidin nettopäästöjä ilmakehään. Polttomoottoreissa biokaasua voi käyttää kuten bensiiniä tai dieseliä.
Miksi siis SDP haluaa kieltää polttomoottorit? Tyhmyyttään ja liian kiihkeällä äänestäjien kosiskelulla! Ei polttomoottorit tuota yhtään grammaa kasvihuonepäästöjä, vaan niissä käytettävät polttoaineet! Polttomoottoreita ei siis tarvitse kieltää.
SDP:n ilmasto-osasto voisi kysyä itseltään vähentääkö biokaasu autojen kasvihuonekaasupäästöjä enemmän kuin hybriditeknologia ja muut autojen energiatehokkuutta parantavat teknologiat? Vastaus on Kyllä!
Biokaasuautoilla kasvihuonekaasupäästöjä voidaan vähentää yli -95 %, kun hybriditeknologialla päästään korkeintaan -20 – -30 %:n tasolle.
Mitähän ilmastohörhötyksessä seuraavaksi kielletään?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/15-suurinta-ra…
Ilmoita asiaton viesti
Älä jaa mokomaa roskaa. Ei tuollaisia laivoja ole olemassakaan. Eikä voi.
Ilmoita asiaton viesti
Eli The Guardian, Mtv3 ja Tekniikka&Talous ovat valemedioita ?
sitäkö tarkoitat ?
=)
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole mahdollista edes rakentaa noin suuria laivoja, että 15 päästäisi enemmän hiilidioksidia kuin maailman autot, vaikka ne laivat olisi omistettu yksinomaan öljyn polttamisen temppeleiksi.
Ihmiset ovat herkkäuskoisia hölmöjä, mitä tahansa shittiä niellään.
Ilmoita asiaton viesti
Pitääkö kommentoija Esa Mäkinen itseään ihmisenä?
Lisäys: Voinen selittää harhasi tässä tapauksessa: kyse laivojen päästöistä ei ole CO2-päästöistä, vaan rikki- ja typpipäästöistä. Autojen polttoaine on lähes rikitöntä, laivoissa taas poltettavassa öljyssä rikkiä on runsaasti. Helpottiko? Lämmin maitokaakao auttaa myös.
Ilmoita asiaton viesti
En juo lehmien nisäeritteitä.
Etkö Jääskeläinen tajua, että noita nettihömpän kauhistelemia laivoja ei edes ole olemassa? Kymmenen vuotta kiertänyt nettivale on monesti kumottu, mutta sitkeimmät moukat sitä yhä uskonkappaleenaan jakavat.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/20a-2018/15-suur…
Pidätkö oikeasti jotenkin validina vedota laivojen rikki- ja typpipäästöihin keskustelussa, jossa aiheena ovat kumipyöräliikenteen hiilidioksidipäästöt? Sama kuin väittäisi, että koska Venäjällä piestään naisia oikein urakalla, niin ei sen takia täällä Suomessa tarvitse tehdä mitään nuorten syrjäytymiselle.
Ilmoita asiaton viesti
MTV3 tuota roskaa on jakanut.
Ilmoita asiaton viesti
laatujournalismia =)
Täytyypä pyyhkästä tästä nukkumaan ja täräyttää aamulla diesel transit käyntiin .
Voi olla ettei minun tarvitse sähköpakettiautolla ajaa jatkossakaan kun tulee tuo n. 50000 km vuodessa työajoa , raskaat kuormat kyydissä
Ilmoita asiaton viesti
Huomenna on pakkasta. Ei kannata sitten lämmittää moottoria pistorasiasta, vaan luonnon kiertokulun omaavalla puulla. Tuli alle ja hörähtää käyntiin jo 5 min. päästä.
Ilmoita asiaton viesti
Eli globaali vapaakauppa taitaa olla se pahin saasteiden lähde? Tulisiko Kiinasta tuotaville tavaroille säätää ympäristövero?
Ilmoita asiaton viesti
Pertti on oikeassa. Globaali kauppa oli se sitten vapaata tai ei, niin synnyttää tänä päivänä ison osan kaikista saasteista.
En tiedä onko kukaan koskaan laskenut paljonko on tonnikalapurkin hiilijalanjälki, mutta olen aivan varma, että yhtä maukasta ja soveltuvaa kalaa voitaisiin kaupan hyllyille toimittaa vaikkapa kotimaisista järvikalalajeista.
Syö särkeä- se kasvattaa järkeä!
Ilmoita asiaton viesti
”Tulisiko Kiinasta tuotaville tavaroille säätää ympäristövero?”
Tämä onkin mielenkiintoinen kysymys. Itse asiassa ihan merkittävä ja myös ajatusmaailmaa hivelevä.
Otetaanpa esimerkki:
EU, vihreät, ympäristöhörhöt ja kaikki se olevinaan ympäristöystävällinen porukka joka on päättämässä näistä keinoista jolla voitaisiin laskea mm. fossiilisen energiantuotannon määrää, niin ovat joko tietämättään tai ymmärtämättömyyttään asettamassa päivä päivältä lisää esteitä tai kustannuksia kuluttajan näkökulmasta toimia vastuullisesti ja olla luomassa parempaa tulevaisuutta.
Vuonna 2013 Euroopan komissio päätti asettaa tuontitullin kiinalaisille aurinkopaneeleille. Komission mukaan Kiina myy aurinkopaneeleja Eurooppaan jopa 88 prosenttia alle tuotantokustannusten vallatakseen markkinoita. https://yle.fi/uutiset/3-6673150
Ihan maalaisena ja ymmärtämättä mistään mitään haluaisin kysyä, että miten tämä on kannustanut eurooppalaisia kuluttajia siirtymään ilmastoystävällisempään energiaan?
Tullin suuruus on nykyisinkin 47,6 prosenttia.
Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että nykyisellään, kun kuluttaja maksaa aurinkopaneeleista ja lisälaitteista lähes puolet turhaa, niin aurinkopaneeleita ei edes pohjolassa kannata asentaa. Toisin olisi, mikäli kuluttaja saisi saman laitteiston n. puolta halvemmalla!
Tosi vihreää EU:ta
Ilmoita asiaton viesti
.
Ilmoita asiaton viesti
No eipä ole demarit kieltämässä olemassa olevilla polttomoottoriautoilla ajamista, joten ei tarvitse harrastemotoristien olla huolissaan. Ei tarvitse V8-koneisia patarauta jenkkiautojakaan ruveta paalaamaan. Onneksi, ainakin minusta useimmat vanhat autot ovat paljon kauniimpia kuin uudet kinnerit.
Lainaus SDP:n ilmasto-ohjelmasta:
”Vähä- ja nollapäästöisten autojen määrän lisäämiseksi tarvitaan selkeät tavoitteet. KAISU-suunnitelman 250 000 auton tavoite vuonna 2030 on riittämätön. SDP tukee Smart Energy Transition hankkeessa esitettyä 750 000 vähä- tai nollapäästöisen auton tavoitetta vuodelle 2030. Seuraavalla hallituskaudella tulee laatia aikataulu UUSIEN polttomoottoriautojen kieltämiseksi henkilöliikenteessä ja biopolttoaineisiin siirtymiseksi raskaassa liikenteessä. Lisäksi on otettava käyttöön riittävät taloudelliset ohjauskeinot sähköautokannan kasvattamiseksi ja panostettava latausinfrastruktuurin kehittämiseen.”
SDP:n ilmasto-ohjelma kokonaisuudessaan:
https://drive.google.com/file/d/1jcz4HH1FYevAcERjq…
Ilmoita asiaton viesti
Tässä SDP on ajan tasalla (tämä ei sisällä arvottamista, ainoastaan asiaintilan toteamisen), samansuuntaiset ovat tavoitteet verrokkimaissamme kautta Euroopan, mutta eri asia on, miten tavoite aikanaan toteutuu.
Ilmoita asiaton viesti
Oma haaveeni on -68 Corvette ollut jo pitkään. Se oli uusi vuonna 1968. Jos nyt SDP on kieltämässä UUSIEN polttomoottoriautojen käytön liikenteessä, niin eikö se sittenkin tarkoita, että näitä polttomoottorilla varustettuja harrasteautoja ei saisi käyttää vaikkapa vuonna 2030?
Sikäli hieno yritys puollustella SDP:n ajattelematonta ilmastopopulismia, mutta vailla pohjaa.
Kieltämällä polttomoottorit SDP käytännössä vastustaa satojen tuhansien polttomoottori käyttöisten auto- sekä muiden polttomoottori kulkuneuvo harrastajien harrastuksia. Osaisiko SDP vastata vaikkapa veneilyn tulevaisuuteen ilmastopopulismillaan?
Ilmoita asiaton viesti
Mikä voisi kohdistua tuosta SDP:n ilmasto-ohjelmasta V8-harrasteautoihin, niin se olisi älytön verottaminen, joka tod. näk. tekisi tuollaisen auton rekisterissä pitämisenkin kalliiksi. Älytöntä verottamisen nimenä on ”rooli taloudellisena ohjauskeinona”.
Ilmoita asiaton viesti
Sähkömopot ja moottoripyörät ovat tulevaisuutta. Onneksi niitä näkee jo vähän liikenteessä.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan totta. Sähkötoimisia kulkuneuvoja on ollut jo jonkin aikaa tarjolla, mutta ne on ollut suunnattuina lähinnä vanhuksille ja vammaisille.
Polkupyörätkin ovat yleistymässä sähköllä toimiviksi. Parhaimmat sähköpolkupyörät kulkevat jo yli 100 km/h.
En sitten tiedä, että onko vihreiden ja ilmastohörhöjen tavoitteena saada kaikki polkupyörät sähköistettyä vuoteen 2030 mennessä vai mikä ajatus takana on?
Luulisi, että polkupyörää pitäisi polkea lihasvoimin, eikä ilmastoa rasittavilla energioilla.
Ilmoita asiaton viesti
Putkihäkkyrä jalkojen välissä juokseva citivihreä tuottaa hiilidioksiidia 100% enemmän kuin omalla aurinkokennolla ladatun sähköpyörän kuski.
Ilmoita asiaton viesti
SL: ”SDP ajoi autoharrastajien yli”
Eipä ajanut, ei. Ja, jos sinusta ajoi, teehän ilmoitus rikosepäilystäsi poliisille, pyydä heitä tutkimaan asia. Pasi Karhunen kommentissa numero 4 valottaa asiaa.
Olen rauhallisin mielin itsekin autoharrastaja ja aion pitää jatkossakin Polvijärveltä vuosi sitten hakemani Fiat Coupén, jonka päästöt ovat 240 g/km. Ymmärtääkseni SDP eivätkä muutkaan puolueet, ei edes Vihreät, ole kieltämässä tällaista sen enempää sinulta kuin minulta.
Vain bensiinimoottorisissa autoissa äänimaailma voi olla se, mikä se on, eikä muokatut, syntetisoidut mukaäänet aja samaa asiaa – en usko, että tämä maailma on katoamassa. Arvostan Citroen 2CV:tä ja viimeiset uudet rullasivat tuotantolinjalta 1990 Portugalissa, mutta pelejä on yhä runsain määrin.
Tämmöinen tapaus, moottorivaihtoehtoa ja väriä myöten:
Here’s Why You Should Buy The ’Unreliable’ Fiat Coupe 20V Turbo
https://www.youtube.com/watch?v=PD4p4VmKIGM
http://www.autowiki.fi/index.php/Fiat_Coupe
Ilmoita asiaton viesti
SDP omien puheitten mukaan: ” polttomoottoriautojen kieltämiseksi henkilöliikenteessä” viittaa kyllä ihan toisin?
Voit pitää Fiattisi. Ei sitä edes demarit käy pois hakemassa, mutta vaihda polttomoottori pois, niin saat jatkaa sillä henkilöliikenteessä. Tuohonhan riittää melkein ompelukoneen moottori, eli kustannuksetkin hanskassa.
Rikosilmoitus saivartelu on merkki siitä, että liikkuu heikoilla jäillä. Kiellettäisiinkä seuraavaksi kansalaisilta polttomoottorilla liikkuvat veneet?
Ilmoita asiaton viesti
Oletko oikeasti noin tyhmä vai pelleiletkö? Asian oikea laita väännettiin jo sinulle rautalangasta ylempänä: kyse on _uusien_ polttomoottoriautojen myynnin kieltämisestä.
Historiallisten autojen harrastajien ei tarvitse olla huolissaan. Sen harrastuksen aiheuttama päästömäärä voi olla paikallisesti ja hetkellisesti hyvinkin suuri, mutta kokonaisuudessa, ilmastonmuutoksen kannalta se on ihan hyttysenpieru.
Ilmoita asiaton viesti
Eli mielestäsi 2019 vm. polttomoottori autoilla ei olisi tulevaisuudessa keräilyn/harrastuksen harrastajia? Oletko jotenkin ymmärtämätön mihin tällainen perustuu?
Jos ja kun ilmeisesti et ymmärrä mihin historia perustuu, niin kerroppa minulle tyhmälle onko vaikkapa Ferrarin 2019 hybridit tulevaisuudessa harrastajien keräilykohteita? Ööö… vaikka niissä on polttomoottori, jonka SDP haluaisi kieltää?
Ilmoita asiaton viesti
Ei sillä ole liikkumisen ja liikennepolitiikan ison muutoksen ja ilmastonmuutoksen torjumise nkannalta mitään väliä, mitä harrastajat tykkäävät.
Rohkenenpa muuten veikata, että se tuleva Teslan Roadster kiinnostaa tulevaisuuden autoharrastajia enemmän kuin joku pärisevä ja savuttava amiskiihotin.
Etkö muuten vieläkään tajunnut, että SDP esitti idean _uusien _ polttomoottoriautojen myynnin kieltämisestä v.2030 alkaen. Eli miten tämä liittyy v. 2019 Ferrareihin?
Ilmoita asiaton viesti
Ihan samalla tavalla, kuin -68 Corveten. Voihan toki olla niin, että 2030 vihreät kieltävät sähköautojen myynnin 2056 alkaen.
Ihan jäin miettimään, että saisiko SDP:n luvalla 2030 myydä käytettyjä polttomoottoriautoja?
Ilmoita asiaton viesti
Ensimmäiseen kappaleeseesi: tiedustapa asiaa tuolta puolueelta, ei tarvitse meidän tässä arvuutella.
Toiseen kappaleeseesi: peli painanee jotakuinkin saman kuin 1968 Corvette ja jos Fiatin moottori on pienempi, niin se puhaltaa ulos 265 PS ja 350 Nm – enempivähempi saman kuin Corvettesi. En silti neuvo sinua saman painoiseen peliisi hankkimaan ompelukoneen moottoria.
Kolmanteen kappaleeseesi: jatkoin (jos oivalsit?) samaan sävyyn kuin sinä otsikossasi. Huumorintaju on suhteellisuudentajua, sitä on tai ei ole ja sitä on tietty monenlaista. Jos/kun sinulle ei auennut, jatketaan eikä juututa.
Neljättä kappaletta kommentissasi ei ole, mutta tässä vastinekommentissani on: älä pelkää, vaan hanki se unelmiesi peli – riippumatta yhdestäkään puolueesta, olemme tänään nuorempia kuin koskaan enää tulemme olemaan, pelikello käy.
Ilmoita asiaton viesti
”Kosiskelun vihreiden liikkuvista äänestäjistä kuvaavinta populismia lienee kuitenkin tuo…”
SDP:tä on voinut pitää keskimäärin tolkullisena puolueena, kunhan on muistanut sen olevan SAK:n poliittinen siipi. Nyt ”kunnianhimoinen” ilmastopoliittinen ohjelma ei antanut tolkullista vaikutelmaa. Minusta ei ole nimittäin mitään tolkkua yrittää ohittaa vihreitä maailmanpelastustoiminnassa.
SDP:n ilmasto-ohjelmassa sentään mainitaan työpaikkojen säilyminen, mutta kun ”vanhenevasta tuotannosta” niitä nähdään lakkaavan, se on sillä kintaalla, kiihdyttäisikö tämä ilmasto-ohjelma entisestään työpaikkakatoa Suomesta. Hyvässä muistissa on, miten Vihreillä oli isoja lukemia tuulimyllysektorin uusista työpaikoista ja miten sitten kävikään.
Elinkaaritarkastelussa sähköauto ei suinkaan ole päästötön. Se on täysin päästötön vain pakoputkensa osalta. Esimerkiksi sähköautojen renkaista kehittyy mikromuovia ympäristöön. Pahasti ilmasaastuneissa suurkaupungeissa sähköautot ovat parhaimmillaan. Näitä ei Suomessa ole.
Nyt SDP joutuu käyttämään resurssejaan vahingonhallintaan ja puheenjohtajakin vaikuttaa olevan pahasti sairas. Ei tule helppoa voittoa eduskuntavaaleissa SDP:lle, jos tulee ensinkään.
Ilmoita asiaton viesti
”Esimerkiksi sähköautojen renkaista kehittyy mikromuovia ympäristöön.” Ihan siinä missä muistakin, samoja renkaita niissä käytetään.
Vai onko se niin, että vain sähköautojen renkaiden mikromuovi on pahaa ja muiden autojen kuin orvokin terälehtiä vaan?
Ilmoita asiaton viesti
Samat renkaat, päästöjä tulee. Mutta siinähän se sitten on, ettei sähköauto ole päästötön.
Toisekseen on hyvä syy uskoa, että sähköauto kuluttaa renkaita enemmän kuin polttomoottoriauto suuremman painonsa ja suuremman vääntönsä ansiosta. Nastarenkailla sitten tulee vielä asfalttipöly.
Ilmoita asiaton viesti
Ilmastoöyhöttäjille on melkein turha perustella mitään millään, sillä Naali on sukupuuton partaalla. Ja tietysti, kun ilmasto lämpenee.
Ja ilmasto lämpenee, koska suomalaiset käy saunassa. Suomalaiset autoilee polttomoottoreilla varustetuilla autoilla ja kaiken huipuksi suomalaiset kaivavat sähköjohdot maan alle käyttäen fossiilisia polttoaineita ja hiilijalanjälkeä kuormittavia toimia enemmän, kuin jättämällä jo järkyttävästi ympäristösaasteita tuottaneen jakeluverkon ennalleen. Oisko tuonkin takana vihreä viisas, eli Pekka Haavisto?
Ai niin. Oli jokin aika sitten hirveä poru, kun tuo Naali on katoamassa lapin tuntureilta. Ilmaston muutos ja suomalaisten saunat tietenkin syynä. Saattoi siihen olla vaikuttamassa hieman myös suomessa käytettävät polttomoottorit, mutta kuinka ollakkaan, niin luonto pitää taas huolen itsestään- Suomi on saamassa uuden tulokaslajin, jota ei varsinaisesti toivoteta tervetulleeksi: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005971958.html
Ilmoita asiaton viesti
Kukaan tai mikään merkittävä taho ei ole väittänytkään sähköauton olevan päästötön.
Se on silti merkittävästi parempi kuin polttomoottoriautot.
Mielenkiintoista luettavaa:
https://viherautoilua.blogspot.com/2018/12/sahkoau…
Tekniikan Masilmasta, joulukuulta -18:
”—Autokaupasta lähtiessä bensiini-Konan CO2-jalanjälki on 5,6 tonnia ja sähkö-Konan 14,6 tonnia. Ero on huima! Mutta bensiini-Kona alkaa kuroa eroa nopeasti kiinni, ja jo kolmen vuoden jälkeen autot ovat tasoissa 16,6 hiilidioksiditonnissa. Kymmenen vuoden jälkeen sähkö-Kona on 20,6 tonnissa ja bensiini-Kona 38,9 tonnissa, eli bensiiniautolla on päädytty lähes kaksinkertaiseen kumulatiiviseen päästöön sähköauton surkeasta startista huolimatta.—”
”—Jos tässä vertailussa käytettäisiin 39,2 kilowattitunnin akustolla varustettua Konaa, olisi se kokonaispäästöissä bensiiniautoa parempi valinta jo ennen kahden vuoden rajapyykkiä.—”
Ilmoita asiaton viesti
”Lisäksi tulee kiristää autoveron hiilidioksidipäästön mukaista progressiota tavoitteena ohjata kulutuskäyttäytyminen mahdollisimman vähä-päästöisiin tai päästöttömiin autoihin.”
Ilmoita asiaton viesti
Jos sähköautokaan ei ole päästötön niin mitä ovat nämä demareitten vaatimat 0-päästöautot?
Toi on demarien itsemurhaviestistä poimittu.
”Vähä- ja nollapäästöisten autojen määrän lisäämiseksi tarvitaan selkeät tavoitteet.
KAISU-suunnitelman 250 000 auton tavoite vuonna 2030 on riittämätön. SDP tukee
Smart Energy Transition hankkeessa esitettyä 750 000 vähä- tai nollapäästöisen auton tavoitetta vuodelle 2030.”
Ilmoita asiaton viesti
Renault Zoe painaa 130kg enemmän kuin vastaava Renault Clio. Eli ei merkittävää eroa. Samaa luokkaa ovat erot muillakin tavallisilla sähköautoilla. Kahden tonnin painoinen Tesla on oma lukunsa.
Eivät sinua sitten häiritse painavien citymaasturien renkaiden mikromuovit? Vain sähköautojen?
Ilmoita asiaton viesti
Tuo tutkimus vuodelta 2007 on jo moneen kertaan todettu virheelliseksi mutta on silti aina opettavaista huomata miten tietyltä taholta löytyy halua ilmiantaa itsensä jakamalla sitä edelleen.
Onko kyse sitten tietämättömyydestä, haluttomuudesta ottaa asioista selvää vai tietoisesta yrityksestä levittää virheellistä tietoa jääkin sitten mietittäväksi. Kovin mairittelevaa tai luottamusta herättävää se ei ole.
Ostaisinko sellaiselta henkilöltä käytetyn tai edes uuden auton?
Mitä itse aiheeseen tulee niin eipä näytä polttomoottoristen pikainen myyntikielto olevan ainakaan demarien agendassa. Ei niitä nyt kuitenkaan sovi syyttää asioista joita eivät edes tavoittele. Olemattomista asioista syyttäminen on alhaista.
Se voi tosin olla että kansalaiset haluavat tekniikan kehittyessä siirtyä sähköautoihin ja muuhun uuteen teknologiaan vaikka poliitikot yrittäisivät miten saada kansalalaiset pysymään nokivasaroissaan.
Eikä meillä vanhojen kaksi- ja nelipyöräisten harrastajilla nykyisin tarvi pelätä hallinnon taholta ihan sellaista mielivaltaa kuin vielä joskus 80-luvulla jolloin moni asia piti jättää tekemättä ja odottamaan unionin jäsenyyttä jotta projektit saatiin valmiiksi.
Ei Lavikaisenkaan kannata vanhojen ajoneuvojen harrastajia ihan vedätettävinä pitää vaikka kirjoituksen pohjalta sellainen vaikutelma tuleekin.
Ilmoita asiaton viesti
”Mitä itse aiheeseen tulee niin eipä näytä polttomoottoristen pikainen myyntikielto olevan ainakaan demarien agendassa”.
Eihän tässä ollutkaan kyse SDP:n myyntikiellosta, vaan ”SDP kieltäisi polttomoottoriautojen käytön henkilöliikenteessä ”jollakin aikataululla”.
Vedättämisväitteeseen hieman tarkkaavaisuutta!
Ilmoita asiaton viesti
# 29
Rehellisyyden nimissä Lavikaisenkin olisi syytä kertoa mistä tuollainen vaatimus löytyy.
Sensijaan löytyi: ”Seuraavalla hallituskaudella tulee laatia aikataulu uusien polttomoottoriautojen kieltämiseksi henkilöliikenteessä ja biopolttoaineisiin siirtymiseksi raskaassa liikenteessä”.
Pidätkö suomalaisia ihan tyhminä? Eihän tuossa puhuta vanhoista ajoneuvoista mitään.
Ilmoita asiaton viesti
Vaatimushan löytyy tuolta demareiden puppugeneraattorista: https://drive.google.com/file/d/1jcz4HH1FYevAcERjq…
Eihän tässä ollutkaan kyse SDP:n myyntikiellosta, vaan ”SDP kieltäisi polttomoottoriautojen käytön henkilöliikenteessä ”jollakin aikataululla”.
Vaatimus löytyy sieltä SDP:n esittämästä sisällöstä. SDP:n puoluehallituksen jäsen Matias Mäkynen sanoo, että ”kysymys on aikataulusta uusien polttomoottoriautojen kieltämisestä, mikä on täysin eri asia kuin polttomoottoriautojen kieltäminen ensi kaudella”.
En pidä suomalaisia tyhminä, enkä edes ihan tyhminä.
Siinä olet ihan oikeassa, ettei demareiden kannanotossa puhuta vanhoista autoista mitään, vaan polttomoottoreiden kieltämisestä henkilöliikenteessä, joka on täysin käsittämätöntä!
Demareilta voi kysyä tarkentavia tietoja, koska itse en ainakaan niitä googlettamalla löydä. Oisko Antti Lindtman tai Sanna Marin oikea henkilö vastaamaan puolueen kannasta polttomoottoreilla liikkumiseen myös tulevaisuudessa, niin hieman epäilen.
Ilmoita asiaton viesti
Se onkin sitten joillekin kova paikka, kun autonvalmistajat siirtyvät valmistamaan sähköautoja
Pitääkö sittenkin syyttää vihreitä ja demareita, jos ei enää pian polttomoottoriautoja valmistetakaan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sahkoautojen-h…
Elämä on kovaa, mutta koettakaa pysyä perässä
Ilmoita asiaton viesti
Ei taida Ritala tietää paljonko autoja valmistetaan vuodessa.
Ilmoita asiaton viesti